Nyheter

Coor och Mimbly tecknar nordiskt avtal för en mer hållbar tvättindustri

Mimblys första produkt är Mimboxen. Genom att ansluta en Mimbox till kommersiella tvättmaskiner sparas upp till 70 procent vatten och CO2-utsläppen reduceras. Dessutom kan tvättrelaterade utsläpp av mikroplaster reduceras med 80 procent.

Det här är ett stort steg för Mimbly och Coor i resan mot att omvärdera hur vi använder vatten – att spara naturens resurser och reducera utsläpp av mikroplaster i det vardagliga tvättandet.

Avtalet ger Mimbly möjlighet att leverera till Coors verksamhet i hela Norden och att hjälpa Coor i strävan mot att bli genuint hållbart.

– Jag är både stolt och glad över att vi inleder nästa nivå i vårt samarbete med Mimbly genom det här avtalet. Mimboxen är ett värdefullt tillskott till vår portfölj av smarta lösningar. Det är även ett bevis på att stora bolag som Coor kan skapa konkreta resultat tillsammans med innovativa startups som Mimbly, säger Fredrik Sandqvist, Head of Innovation på Coor.

Coor har varit en pilotkund till Mimbly i mer än tre år och stöttat i utvecklingen av Mimboxen.

– Att jobba med människorna på Coor är ett privilegium och de har haft stort tålamod med oss när vi utvecklat och testat våra produkter. Det är ovanligt för en startup att hitta en så stor och framträdande partner som vill samarbeta och är så lätta att jobba med. Det här avtalet visar vår ömsesidiga respekt för varandra, säger Robin Griffiths, Sales & Business Development Manager på Mimbly.

Foto:Mimbly