Nyheter

Circle K gör plats på butikshyllan för nya, hållbara innovationer

Genom tävlingen Innovation på väg vill Circle K hitta nya, innovativa och hållbara produkter och lösningar samtidigt som man stöttar svensk innovation. Målet är att ge entreprenörer med en riktigt bra idé chansen att nå ut på marknaden genom kedjans över 300 butiker över hela landet.

Många nya, intressanta och innovativa lösningar saknar en försäljningskanal, därför vill Circle K ge svenska innovatörer och entreprenörer en chans att nå ut snabbt och till många. Genom tävlingen Innovation på väg banar man nu väg för hållbar innovation, där vinnaren tar plats på hyllan i stationskedjans 300 butiker över hela landet. För Circle K är alla idéer av intresse, så länge det finns ett tydligt hållbarhetstänk för produkten eller tjänsten.

– Det känns oerhört spännande och roligt att kunna ge Sveriges entreprenörer den här chansen. Försäljning och marknadsföring är avgörande för att en innovation ska flyga och vi har såväl möjlighet som vilja att ställa vårt stora butiksnät till förfogande för rätt idé, säger Eva Kimborn Heivert, vd på Circle K.

Tävlingen kommer att hållas öppen mellan 19 september och 19 oktober och vem som helst med en ny och hållbar innovation, som är redo att distribueras och säljas, kan skicka in sitt bidrag. En jury bestående av Eva Kimborn Heivert, vd på Circle K, lyckoforskaren och ekonomiprofessorn Micael Dahlén och experter från olika led inom Circle Kkommer att utse ett antal finalister. Vem som står som vinnare avgörs sedan av Circle K:s kunder i en omröstning.

– Alla påhitt som kan verka i en riktning mot ökad hållbarhet i samhället välkomnas och det ska bli mycket spännande att se vad som kommer in. Det finns många idéer och uppslag där ute som bara väntar på en chans att förverkligas och det känns kul att kunna vara en pusselbit i vad som kanske kan bli en ny, stark start-up, säger Micael Dahlén.

Mer information om Innovation på väg och hur man skickar in sitt bidrag finns här:

www.circlek.se/innovation.

Kriterier för anmälan:

En hållbar innovation (produkt, tjänst eller lösning).

En innovation som är (så gott som) klar och redo att möta sin publik.

En innovation som är (så gott som) ny på marknaden för den stora majoriteten av kunder.