Nyheter

Wandas cykelservice mer än tredubblar i Norge – Sverige inte långt efter

Smidighet och tillgänglighet är de framgångsfaktorer som har varit avgörande i expansionen. Tjänsten finns där kunden vill ha den, till dörren. Och vilken efterfrågan det finns. När vädret slår om tar det inte lång tid innan vi vill plocka fram cykeln.

– Vi fick skala upp fort, först trodde jag nästan att vi skulle svämmas över av cyklar. Härlig utveckling, säger Kaj Jones, operations director Wanda Sverige.

I Norge har antalet cykelservicear ökat med över 300 % jämfört med förra året, redan nu i maj, svenska marknaden ligger inte långt efter. I Sverige ä r tjänsten ny fö r i år, men antalet servade cyklar överträffar förväntningarna med råge.

– Tjänster inom alla segment måste anpassa sig efter de branscher som ligger i framkant med logistiken. Vi vill möta konsumenternas förväntningar om hemleverans och ypperlig service. Och det har visat sig vara ett framgångskoncept, säger Ida Barth Thomassen, Nordics director Wanda.

Kunden skapar ett konto hos Wanda, väljer tjänsten cykelservice och bokar upphämtning samt återlämning till dörren. All transport är eldriven och i dagsläget finns tjänsten tillgänglig i Stockholm.

Wanda erbjuder flera cirkulära tjänster tillsammans med sina samarbetspartners, bland annat reparation av kläder och kemtvätt – till dörren.

Cykelservice möjliggörs tillsammans med XXL.