Nyheter

Debatt: ”Svenska företag förlorar på urvattnad grön giv!”

”Innovation är ett svenskt varumärke. EU-kommissionen sätter Sverige i toppen vid sina årliga mätningar. Men de pågående kampanjerna mot EU:s miljöpolitik kan minska motivationen att utveckla ny teknik. Många innovativa svenska bolag skulle förlora på en sådan utveckling.”

Det skriver Mats Engström, senior rådgivare för tankesmedjan European Council on Foreign Relations i en debattartikel i Göteborgs-Posten:

”När EU:s stats- och regeringschefer möts 17–18 april står konkurrenskraft högt på dagordningen.  EU-kommissionen har lagt fram sin första årliga rapport i ämnet, och Italiens tidigare premiärminister Enrico Letta presenterar en rapport om den inre marknadens framtid inför mötet.”

Läs hela debattartikeln här:

https://www.gp.se/debatt/svenska-foretag-forlorar-pa-urvattnad-gron-giv.af773c55-66a5-47d3-a5e7-71a65bdfc5ee

Foto: Dimitris Vetsikas